top of page

Walter Beasley creëert een nachtelijke klassieker

Is er iets dat Walter Beasley niet goed kan? Hij is een legendarische saxofonist met meer dan twee dozijn hitalbums op zijn naam en drieënhalf decennium als leider in de hedendaagse jazzwereld.


Naast zijn vaardigheid op de sax is Beasley ook een echt soulvolle zanger – een onderdeel van zijn spel dat hij meer heeft laten zien in zijn recente opnames. Maar zelfs zijn trouwe fans zullen verrast zijn door de schoonheid van zijn vocale optreden op zijn nieuwste single, een verbluffende cover van de Isaac Hayes-klassieker, "Come Live With Me."


Walter zegt: "Toen ik jong was, hoorde ik dit prachtige nummer van Isaac Hayes. De manier waarop het werd gebracht was zo perfect dat ik er elke dag naar luisterde. Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht: 'Op een dag ga ik dit nummer opnemen, omdat ik me ooit zo wil voelen. En ik wil iemand anders laten voelen dat ik me zo voel.’”


In een weelderig gearrangeerde ballade zegt Beasley de woorden die elke minnaar wil horen, zijn expressieve tenorstem schittert.


Neem even de tijd om na te denken over iemand van wie je houdt (of, als ze bij je zijn, breng ze dan wat dichterbij) en luister naar dit nummer.




Comments


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page