top of page

Toronto R&B Singer oH! Dropt Nieuwe Single “The Greatest” Nieuwe EP Komt 1 november 2024

De in Toronto wonende R&B-zanger Omar Lunan, nu bekend als oH!, is al meer dan tien jaar een veteraan in de industrie. Van de hoofdrol in Canadian Idol tot het spelen naast Usher, Brandy Norwood en Ginuwine, oH! die momenteel is getekend bij S.O.G. Entertainment Inc.; gedistribueerd door Orchard-SONY bereidt zich nu voor op zijn solodebuut met zijn nieuwe single "The Greatest", die nu uit is. Een EP met acht nummers volgt op "The Greatest" op 1 november, voordat hij op nationale tournee gaat en zijn kenmerkende en memorabele muziekstijlen naar het publiek in het hele land brengt.


De stem van de zanger glijdt over springerige elektronische synths op "The Greatest" en verklaart zijn liefde voor zijn onderwerp met schaamteloos enthousiasme. Het nummer combineert zijn kenmerkende R&B-stijl met pakkende, popgevoeligheden om een ​​luisterervaring te creëren die het waard is om te onthouden.


“Om te hebben en te houden vanaf deze dag,

ik wil je in mijn leven

voor beter, slechter, rijker, armer

ik zal aan je zijde staan”

— “The Greatest”


“Ik heb altijd die volledige, levenslange, vervullende, hartverscheurende, transcendente liefde gewild die iedereen in dit leven wenst. De enige manier om daar te komen was om het te schrijven en te geloven dat ik ertoe in staat was,” zegt oH! over “The Greatest.” “Hoe meer ik mijn eigen twijfels vergeef, hoe meer ik loslaat, hoe meer ruimte er ontstaat voor de diepste, meest vervullende liefde die ik altijd heb gewild.”


Het thema van liefde in de muziek van oH! is terug te voeren op de impact van het horen van Whitney Houstons uitvoering van “The Greatest Love of All” toen hij een kind was, “ik herinner me nog steeds het gevoel van het raken van de noot ‘G’ — die hoge noten als zevenjarige… Ik heb altijd dat gevoel van verrukking gewild. Ik wist dat het een lied over liefde was, maar ik kreeg pas betekenis toen ik ouder werd en het woord zelf hoorde. Ik hou van 'liefde'. Er is niets geweldiger dan dat."


Bij het creëren van "The Greatest" wilde Lunan de emotionele reactie die verliefdheid oproept vastleggen en deze opkroppen in de vorm en structuur van een lied. "Als je je de eerste keer herinnert dat je verliefd werd - op wat dan ook of iemand, de rush van oxytocine... lichte euforie en het breken van een glimlach terwijl de herinneringen allemaal binnenstromen. Dit is wat ik hoopte met het schrijven van het lied."


oH!'s uitgebreide achtergrond in de muziekindustrie strekt zich uit van optredens op "Sesame Street" als kind tot zijn tijd in de door een groot label getekende groep "The Show", die optrad met artiesten als Usher, Ginuwine en 98 Degrees. Hij heeft ook tijd doorgebracht als vaste zanger bij de "Live Thursdays" van de Dazzling Lounge naast de vaste band "The Recipee." Samen hebben ze kansen verdiend om op te treden of te toeren met acts als Tank, Brandy Norwood, Justin Timberlake, Daniel Caesar, Deborah Cox en Mya. oH! verstevigde zijn aanwezigheid in de lokale muziekscene van Toronto na zijn tijd als deelnemer aan Canadian Idol.


oH!'s mix van genres, oprechte lyrische materialen en diepgaande kennis van zowel muzikaliteit als de muziekindustrie definiëren hem als een artiest op de rand van groot solosucces. Als "The Greatest" slechts het begin is van oH!'s solo-muzikale inspanningen, dan staat de luisteraar een traktatie te wachten.



Comentários


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page