top of page

Roberta Flack's "Killing Me Softly" uitgebracht in Quadraphonic Sound

Na 56 jaar, 20 releases en talloze prijzen en onderscheidingen blijft de legendarische artiest Roberta Flack, vooral bekend van iconische nummers als ‘Killing Me Softly’ en ‘The First Time Ever I Saw Your Face’, een levendige creatieve kracht bij de leeftijd van 87 jaar.


2024 markeert de release van twee speciale projecten voor Flack: de eerste is de nieuwe hi-res release van Killing Me Softly, haar GRAMMY Awards-genomineerde Atlantic Records-album uit 1973 met het beroemde titelnummer 'Killing Me Softly', dat GRAMMY Awards won voor Record of the Year en Song of the Year in 1974. Het album zal voor het eerst in bijna 50 jaar beschikbaar zijn in een nieuw formaat om fans een verbeterde manier te bieden om deze klassieke verzameling nummers te ervaren.


Killing Me Softly is overgebracht van de originele vierkanaals masters van een halve inch naar Blu-Ray met een resolutie van 192/24 in quadrafonisch geluid, of 4.0 surround sound, met stereomixen met hoge resolutie. Quadrafoon geluid maakt gebruik van vier audiokanalen die zijn aangesloten op vier luidsprekers die in de hoeken van een luisterruimte zijn geplaatst. De meersporige audio is gemengd dimensionaal en dompelt de luisteraar onder in een uitgebreid geluidslandschap.


Leuk weetje: Flack was de eerste artiest die in twee opeenvolgende jaren de GRAMMY Award voor Record of the Year won. Ze won voor het eerst in 1973 met ‘The First Time Ever I Saw Your Face’, gevolgd door de overwinning in 1974 met ‘Killing Me Softly’.


Killing Me Softly (Quadio, Blu-Ray Audio) is verkrijgbaar op Rhino.com, of je kunt ernaar vragen bij je favoriete lokale muziekwinkel.



Comentários


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page