top of page

N’Dambi keert terug met nieuw album en single



Als je N'Dambi's fundamentele artistieke kracht analyseert, is ze een pure dromer, die haar diepste gedachten begeleidt die zich aanpassen aan haar dagelijkse scenario's. Bij het maken van haar nieuwste album, Dream Junkie, zegt ze: "Ik ken het leven niet zonder ze. Dromen hebben me geholpen om door mijn levenservaring te navigeren. Dus... wat een passende titel."


N'Dambi noemt ook Nina Simone, aan wie ze "Ode 2 Nina" van Tunin Up Co-Signin opdroeg. En de invloed van Simone en anderen kan helpen om context te geven aan de prachtig eclectische neo-soul afgetopt met jazz, funk, electro frosted pop die N'Dambi's muziek doordringt.


Lange wachttijden tussen haar album in de afgelopen twee decennia hebben geresulteerd in de ene geweldige release na de andere van de in Dallas, Texas gevestigde singer/songwriter, waaronder haar debuutalbum uit 2009 bij een groot label, Pink Elephant (Stax) en de E.P. Air Castle uit 2018, samen met All Cows Eat Grass-frontman, T Bowman.


Voor de nieuwste aflevering van First Listen van Dream Junkie volgt “Follow Me” een andere fascinerende droom van N’Dambi onder producer Madukwu Chinwah (Erykah Badu, Roger Troutman). Naast multi-instrumentalist Chinwah vormen de gearticuleerde hoornondersteuning door Donald Hayes en Chris ‘Daddy’ Dave’s springende drums en percussie een coole jazz-verrijkte soundtrack. En N’Dambi’s denkproces schudt soms de comfortzone van de geest stevig op: “Tijd en weer als de ene dag in de volgende rolt/vraag ik me af waar het allemaal heen gaat/We zijn progressief en boeken vooruitgang/Maar we zijn dommer, weten het niet eens.”


Het enige dat nog gezegd moet worden over “Follow Me” is: blijf dromen N’Dambi. Luister maar!



Comments


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page