top of page

Eric Roberson kijkt in onze harten met “Doubt”

Heb je ooit aan jezelf getwijfeld? We kunnen gerust stellen dat we dat allemaal hebben, omdat we mensen zijn. Twijfel is een gezichtsloos gevoel dat ons kan bevriezen; het kan ons ertoe aanzetten om een ​​U-bocht te maken voordat we iets groots hebben voltooid, niet vanwege een legitiem obstakel, maar vanwege vragen die twijfel in ons kan oproepen.


Als je een gesprek met twijfel zou kunnen voeren, wat zou je dan zeggen? Nou, Eric Roberson (of Erro) – die algemeen wordt beschouwd als de "King of Independent Soul/R&B" – spreekt dat negatieve gevoel aan in zijn nieuwe single, "Doubt (Can You Come Back Some Other Time)."


In tegenstelling tot het nummer "Good Morning Heartache" van Billie Holiday, waarin ze hartzeer uitnodigt om te gaan zitten omdat het steeds weer opduikt, wuift Erro twijfel weg. Heel beleefd vraagt ​​hij het om later terug te komen, want, zoals hij zingt, "Ik geniet van wat ik aan het verkennen ben en ik wil me goed voelen." Met andere woorden, hij vertelt twijfel: ‘Kijk, ik ben midden in iets goeds en ik kan niet toestaan ​​dat jij dit voor me verpest zoals je eerder hebt gedaan.’


Dit conversatie- en herkenbare nummer – dat een zachte, akoestische sfeer heeft – komt uit Erro’s eigen ervaring. Hij zei dat hij twijfel direct aanpakt wanneer het in zijn gedachten opkomt tijdens het creatieve proces; dit helpt hem om het te overwinnen. Erro onthulde: “Tijdens mijn meest uitdagende tijden dit jaar was [Doubt] het nummer waar ik het meest naar heb geluisterd.”


“Doubt” (Can You Come Back Some Other Time)” is nog een voorbeeld van de tot nadenken stemmende muziek die Erro creëert om op het diepste niveau contact te maken met zijn luisteraars; hij viert die oprechte connectie tijdens zijn 30-jarig jubileumtournee dit jaar. Luister hieronder naar Erro’s nieuwe nummer.



Comments


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page