top of page

Dessy DiLauro keert met trots terug

“Oye Mi Canto,” het nieuwe nummer van de internationaal bekende zangeres en songwriter Dessy Di Lauro, is een muzikale uiting van trots op haar Caribische, Cubaanse, Afrikaanse en Braziliaanse afkomst. Dat komt duidelijk naar voren in de tekst waarin Di Lauro zingt over de landen waar haar voorouders een muziek creëerden die geboren werd uit verzet, spiritualiteit, vreugde en geschiedenis.


“Oye Mi Canto” eert ook de ritmes die ontstonden toen het Afrikaanse, inheemse, christendom in wisselwerking kwam met traditionele religies en het Spaanse en Portugese met al die invloeden. Di Lauro’s nieuwste creatie geeft de percussie die aan dit continent is geschonken door Afrikanen, de akoestische gitaar van Spanje en de teksten die rijke beschrijvingen bieden van de voorouderlijke, historische culturele en spirituele standpunten die deze muziek zo’n kracht geven.


Di Lauro zegt het volgende over de melodie: Oye Mi Canto is een ode aan de voorouders. Ik sta op de schouders van degenen die de weg hebben geplaveid en voor mij hebben gevochten om zover te komen. Al mijn rijke invloeden, inspiraties, ritmes en melodieën…. Het gaat om trots op de Caribische, Cubaanse, Braziliaanse, Afrikaanse roots. Wat en wie je ook vertegenwoordigt, wees trots op wie je bent. Ik eer mijn voorouders. Ik ben een kind van immigrantenouders en ik ben er zo trots op dat ik alles vertegenwoordig wat zij zijn, ik ben en degenen die voor mij kwamen.




留言


discotrain18-10-24.jpg
bottom of page